Про ключові напрями впровадження реформи професійної освіти розповів Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет у другий день Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Освіта і наука», 1 червня 2021 року.
«Професійна освіта – це дуже важливий елемент підготовки “золотих” рук. У тісній співпраці з головами облдержадміністрацій та мерами ми розробили дорожню карту для реформи цієї сфери», – зазначив Міністр.
Визначено чотири ключові напрями, за якими відбуватиметься оновлення системи профтехосвіти впродовж наступних років. Йдеться про створення ефективної системи управління та фінансування, забезпечення відповідності змісту та якості освіти потребам ринку праці, розвиток державно-приватного партнерства та популяризацію галузі.
Також спільно з народними депутатами-членами Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій триває робота над новим законопроєктом «Про професійну освіту». На нього галузь очікує вже роками. Він має врегулювати низку питань, які гальмують розвиток галузі. Наприклад, у законопроєкті будуть виписані механізми для визнання часткових або повних кваліфікацій, визначені інструменти для створення безпечного, інклюзивного освітнього середовища.
Одним із напрямів підвищення якості підготовки робітничих кадрів є створення навчально-практичних центрів. У бюджеті 2021 року на створення навчально-практичних центрів закладено 150 млн грн.
На виконання Указу Президента України «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти» розпочато роботу над розробкою державної цільової програми розвитку сфери на період до 2027 року. Саме цей документ допоможе створити гідні умови оплати праці представникам професійної освіти. Нині проєкт Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки пройшов громадське обговорення.
По завершенні доповіді Міністр освіти і науки подякував кожному за небайдужість до освіти та наголосив на важливості підготовки висококваліфікованих фахівців для розвитку економіки країни.
Нагадаємо, державі і суспільству треба орієнтуватися на європейський досвід, де 70% випускників шкіл обирають професійну освіту, – Ігор Гарбарук на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука»