Сертифіковано понад 900 педагогів початкової школи

Пілотну добровільну сертифікацію вчителів початкової школи успішно пройшли 902 педагоги. Про це сьогодні, 3 грудня 2020 року, під час пресбрифінгу в онлайн-режимі повідомив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет, – йдеться на сайті Міністерства освіти і науки.

Очільник МОН підкреслив, що запорукою успішної реалізації реформи “Нова українська школа” є професійно підготовлені за новими стандартами вчителі. У зв’язку з цим на законодавчому рівні було запроваджено сертифікацію вчителів, метою якої стало виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

“Так, у 2019 році в Україні розпочався пілотний проєкт із сертифікації педагогічних працівників, який реалізується Міністерством освіти і науки спільно з Українським центром оцінювання якості освіти та Державною службою якості освіти України, і триватиме до 2021 року”, – повідомив Сергій Шкарлет.

Сертифікація передбачає:

  • оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування;
  • самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
  • експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їхньої роботи.

Сертифікація-2020 складалась із трьох етапів, порядок яких було змінено порівняно з сертифікацією 2019 року.

Перший етап – незалежне тестування – відбувся 29 лютого. У ньому взяли участь 1552 педагоги. За результатами тестування до участі в наступному етапі було допущено 1045 вчителів.

Наступний етап – подання анкет самооцінювання та їх вивчення Державною службою якості освіти – тривав з 25 березня до 13 квітня. За його результатами до участі в третьому етапі було допущено 1040 педагогів.

Терміни проведення третього етапу – вивчення практичного досвіду роботи – було змінено через карантин і пандемію COVID-19. Водночас було розпочато роботу над альтернативними моделями його проведення. За результатами роботи було внесено зміни до методики та інструментарію вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.

“Враховуючи карантинні обмеження, пов’язані з поширенням коронавірусної інфекції, етап вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації був проведений з використанням електронних платформ. Варто наголосити на ролі Державної служби якості освіти, яка змогла адаптувати процедури оцінювання під дистанційні технології. Для його організації Службою було відібрано та підготовлено 1132 незалежних експерти, більшість з яких брали участь у сертифікації 2019 у якості експерта чи учасника. Цього року згідно з рішенням комісії Державної служби якості освіти визначено, що пороговий бал становить 72 бали”, – повідомив Сергій Шкарлет.

Вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації передбачало оцінювання 10 професійних компетентностей, які розкривалися через 25 показників.

Основними методами збирання інформації були:

  • анкетування директора та заступника директора школи, а також керівника методичного об’єднання, до якого входить учасник сертифікації;
  • інтерв’ю з учасником сертифікації за орієнтовним переліком питань;
  • аналіз і розв’язування учасником сертифікації педагогічних ситуацій (кейс-завдання).

Враховуючи карантинні обмеження, етап експертного оцінювання професійних компетентностей відбувався з використанням електронних платформ – Zoom, Microsoft Teams, Google Meet тощо.

Учасники сертифікації до початку вивчення практичного досвіду їх роботи отримали доступ до посібників, які Служба використовувала при розробці педагогічних ситуацій.

“Інформація про успішне проходження сертифікації у вигляді графічного зображення сертифіката буде розміщена в кабінетах учасників не пізніше 16 грудня. Педагоги, які успішно пройшли сертифікацію, отримають 20% надбавку до заробітної плати. Крім того, успішне проходження сертифікації зараховується також як проходження чергової або позачергової атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання”, – зазначив очільник МОН.

 Довідково.

Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей вчителів. Мета сертифікації – виявити і заохотити вчителів з високим рівнем майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

Першу пілотну сертифікацію у 2019 році успішно пройшли 705 педагогів із 857 зареєстрованих. Сертифікація 2020 мала низку новацій: ліміт учасників збільшено до 2000, змінено порядок етапів.


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram