Сергій Шкарлет на відкритті конференції МОН: у 30-річчя Незалежності ми даємо поштовх для перезапуску однієї з найбільш перспективних сфер – професійної освіти

   
Профтехосвіта довгий час не отримувала належної уваги з боку керівництва держави, освітніх управлінців, фінансувалася за залишковим принципом. Заручившись підтримкою Президента України, ми поставили перед собою амбітну ціль – перезавантажити систему профосвіти, зміцнити її й нарешті зруйнувати той застарілий стереотип про її непрестижність. Випускники закладів професійної освіти мають пишатися своєю освітою.

Про це заявив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет сьогодні, 8 липня 2021 року, відкриваючи національну конференцію “Освіта можливостей: нові горизонти професійної (професійно-технічної) освіти в Україні”. Захід триватиме впродовж двох днів у змішаному форматі – онлайн на сторінках МОН у YouTube та Facebook, а також наживо у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу.

“Зусилля фахівців із професійною освітою рухають економіку вперед. І ця ідея має постійно транслюватися суспільству, змінювати його філософію щодо професійної освіти. Пишаюся, що впродовж 2020 року і на 2021 рік виділено найбільше коштів на створення навчально-практичних центрів. Я, зі свого боку, просуватиму інтереси сфери на урядовому рівні, щоб наступного року збільшити видатки на розвиток та забезпечення галузі”, – зазначив Сергій Шкарлет.

Міністр підкреслив, що програмними цілями МОН передбачено створення доступної та якісної освіти для громадян України в безпечному, комфортному, інклюзивному, сучасному та цифровізованому освітньому середовищі, а випускники закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти – конкурентоздатні на ринку праці, вони мають усі можливості для безперервного професійного зростання та забезпечують розвиток  людського капіталу держави.

На першій презентаційній панелі конференції були презентовані найбільш важливі етапи розвитку системи профтехосвіти впродовж останніх 30 років. Зокрема, заступник Міністра освіти і науки з питань цифровізації Артур Селецький розповів про напрацювання у сфері міжнародного співробітництва.

“Після підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом МОН отримало не тільки чіткий курс на інтеграцію в європейський освітній простір, а й доступ до прямого співробітництва з найбільшими освітніми організаціями світу: Агентством США з міжнародного розвитку, Міжнародною організацією праці, Програмою розвитку ООН, освітніми організаціями Фінляндії, Естонії, Польщі, Німеччини та іншими. Також МОН співпрацює з Європейським фондом освіти і, зокрема, представляє Україну в Туринському процесі. Це дозволяє отримувати точні дані про стан системи професійної освіти в Україні, а далі скеровувати хід реформи та формувати політику сфери на базі конкретних показників”, – підкреслив Артур Селецький.

Він також наголосив, що нині найбільш пріоритетною для змін є нормативно-правова база. Чинний Закон про профтехосвіту вже давно не відповідає реаліям сучасного світу, а подекуди і створює бюрократичні перепони для учасників освітнього процесу. Нині МОН має реальну підтримку освітнього комітету Верховної Ради України і розраховує не на точкове латання дір у законодавстві, а на повноцінне перезавантаження системи шляхом прийняття нового Закону.

“На новий Закон щодо професійної освіти чекають не тільки освітяни та управлінці, які працюють у цій галузі. Вже зараз треба готуватись до подальших кроків реформи «Нова українська школа», зокрема до переходу з 2027 року на трирічну профільну середню освіту. Нагадаю, вона може бути академічного або професійного спрямування. Ми вже зараз в новому проєкті Закону виписуємо зміст і механізми реалізації профільної середньої освіти професійного спрямування в закладах професійної освіти”, – наголосила керівниця підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Ольга Коваль.

Учасникам конференції вона також розповіла про новації, які вже зараз закладені у проєкт Закону та погоджені членами робочої групи, що працює над текстом документа. Наприклад, замість терміну “учень” планується використання терміну “студент” з подальшим вирівнюванням розміру стипендій студентів профтехів до рівня стипендій студентів закладів фахової передвищої освіти (розмір стипендії збільшиться майже вдвічі). Також планується використання назви освітньої кваліфікації “спеціаліст” у сфері професійної освіти замість терміну “кваліфікований робітник”.

Організатором конференції є Міністерство освіти і науки України. Захід проходить за фінансової підтримки Європейського Союзу в межах Програми ЄС “EU4Skills: кращі навички для сучасної України”.

Матеріали з конференції будуть розміщені у розділі “Професійно-технічна освіта”.

Нагадаємо, що нещодавно в Офісі Президента відбулося установче засідання Ради з питань розвитку професійної освіти.

Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram