RIVNE WORK HUB ВЧИТЬ РЕГІОНИ ПІДВИЩУВАТИ ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ ЧЕРЕЗ ПАРТНЕРСТВА «ОСВІТА-БІЗНЕС»

   
14-15 листопада Проєкт USAID “Економічна підтримка України” в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу України» навчав представників 10 областей України підвищувати інвестиційну привабливість регіону через співпрацю локальних компаній із закладами професійної освіти. Участь у дводенному заході взяли представники облдержадміністрацій, закладів професійної освіти, навчально-методичних центрів Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Луганської, Полтавської, Рівненської Сумської, Харківської та Херсонської областей. В основу цього навчання заклали досвід команди Рівненщини, відомий в Україні як Rivne Work Hub. Потужна та досвідчена команда ініціативи Рівненської облдержадміністрації радо поділилась практиками, інструментами, підходами, напрацюваннями та результатами роботи на теренах поєднання інтересів двох сфер – освіти та бізнесу – задля економічного розвитку регіону в цілому.
Учасники заходу ознайомились із досвідом роботи Волинського ресурсного центру (ВРЦ). На прикладі однієї із громад регіону команда ВРЦ поділилась досвідом створення 50 робочих місць за 1 рік у громаді, де живуть 16 тис. людей. Рівняни також поділились й інструментами навчально-методичного супроводу підготовки та організації програм освіти дорослих і розповіли, як вони залучають кваліфікаційні центри до процесів підтвердження кваліфікації дорослої людини за різних умов – формальне, неформальне чи інформальне (наприклад, у гаражі чи вдома на кухні) навчання.
Окрім потужної інформаційно-теоретичної складової навчання, учасники заходу відпрацювали презентовані практики у групах та відвідали 3 заклади професійної освіти Рівненської області, а саме: Рівненське вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі, Квасилівський професійний ліцей та Здолбунівське вище професійне училище залізничного транспорту. Там учасники побачили навчально-практичні центри, сучасні майстерні та класи, STEM-центр робототехніки та мехатроніки і побували у залізничному вагоні, де зараз навчають машиністів та провідників. Команди закладів продемонстрували свої навички на майстер-класах із різання металу, діагностування автомобіля, приготування піци школярами, різьблення по дереву за допомогою верстата ЧПУ, спробували керувати дроном на симуляційному обладнанні та стали свідками конкурсу фахової майстерності серед майстрів виробничого навчання професії «Кондитер».
Під час обговорень учасники дізнались про різні підходи до співфінансування, які використовують заклади освіти, щоб придбати сучасне обладнання та техніку, оснастити майстерні та створити комфортні умови навчання та проживання студентів і викладачів. Так, наприклад, заклад ніколи не сподівається на 100% покриття витрат на створення сучасної майстерні від одного партнера. Тому команда закладу пропонує різні варіанти взаємодії перш за все компаніям, бо це їх основні партнери і замовники, різним донорським проєктам, органам місцевої влади і, як правило 20-40% від загальної суми вкладає власних коштів. Звісно ж, потенційні партнери мають більшу впевненість у позитивному результаті спільних ініціатив, адже заклад освіти демонструє, що готовий інвестувати (та іноді ризикнути) не лише кошти від других та третіх сторін, а й свої власні. Тому у більшості випадків партнери плідно співпрацюють і, як показує досвід, реалізують не один проєкт разом. Варто відзначити, що компанії та їх інтереси і потреби це основа співпраці, але умови стажування, практики чи навчання на виробництві для студентів – її фундамент.
Таке навчання не є одноразовою акцією. Попередньо учасники курсу мали дві інформаційні сесії у жовтні 2023 року, а після навчання матимуть ще майже два місяці менторської підтримки для розроблення дорожніх карт розвитку та підвищення інвестиційної привабливості регіону за рахунок налагодження співпраці локальних компаній із закладами професійної освіти області. Презентація дорожніх карт запланована на січень 2024 року, а надалі області будуть втілювати їх в життя та ділитись власним досвідом і викликами з колегами. Такий підхід допоможе гармонізувати та синергувати потенціал різних гравців задля економічного розвитку регіонів України.
До червня 2024 року в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу», що реалізує ГО «Міжнародна фундація розвитку», планується навчити 2 000 спеціалістів, як виробничих компаній, так і закладів освіти, які готують фахівців для української економіки.

Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram