Не інвалідність, а потреба в підтримці: хто такі особи з ООП?

Особа з особливими освітніми потребами (ООП) – це не обов’язково дитина з інвалідністю. Це учень або учениця, які потребують додаткової підтримки в навчанні, щоб повноцінно засвоювати матеріал. Наприклад, школяр із дислексією може мати труднощі з читанням, а дитина з тривожним розладом – з концентрацією уваги, але жоден із цих станів не є інвалідністю.

✔Статус ООП визначають фахівці інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) після комплексної оцінки розвитку дитини. На основі цього висновку школяр може отримати необхідну підтримку в навчанні. Вона може бути мінімальною (наприклад, адаптовані завдання) або більш суттєвою (допомога асистента, корекційно-розвиткові заняття).

На сьогодні 4812 здобувачів освіти з особливими освітніми потребами навчаються в закладах дошкільної та загальної середньої освіти на Рівненщині. Це свідчить про важливість створення інклюзивного середовища, яке враховує потреби кожної дитини.

Що дає статус ООП?
✅ Індивідуальну програму розвитку, що враховує потреби дитини.
✅ Корекційно-розвиткові заняття для кращого засвоєння матеріалу.
✅ Допомогу асистента вчителя або асистента дитини (за потреби).
✅ Адаптовані навчальні матеріали та методики.

💡 Головне – не створювати бар’єри, а забезпечувати рівні можливості для всіх дітей. Адже освіта має бути доступною для кожного!


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram