Навчання з радістю та без оцінок: досвід впровадження НУШ у Великоомелянському ліцеї

   

«Оцінювати не можна, цінувати» – значима фраза і від місця коми в ній багато чого залежить. Наприклад, дитяча віра в себе — фундамент маленького «Я». В Новій українській школі оцінка не відіграє роль «батога чи пряника», а навпаки – заохочення та формування прагнення до знань.

Ціннісні орієнтири НУШ, нові державні стандарти освіти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.

В школі НУШ поступово відходять від оцінювання дітей та їхніх знань з метою порівняння одне з одним. Нова українська школа пропонує компетентнісний підхід, в якому важливо не лише чого конкретно діти навчились та що треба підтягнути, а й для чого ці навички їм знадобляться в житті.

Водночас, значення слова «оцінювання» не обмежується виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками щодо навчальних досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв.

У 2017 році Великоомелянський ліцей на Рівненщині разом із сотнею інших навчальних закладів став пілотним у впровадженні реформи НУШ. Якщо цьогоріч усі НУШівці переходять до шостого класу, то в ліцеї до сьомого.

Чути бажання, думки дітей та сприймати їх, як рівних собі. Такого принципу дотримуються в НУШ Великоомелянського ліцею, розповідає його директорка Ірина Літвінчук. Як педагоги ліцею пройшли ці роки, що змінилося та про результати реформи у закладі детальніше дивіться у сюжеті.


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram