МОН презентує проєкт концепції державної цільової програми розвитку профосвіти на 2022-2027 роки

   

 

Для повноцінного втілення реформи професійної освіти до 2027 року потрібно виконати 4 ключових завдання. Вони детально виписані в Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, проєкт якої вже розміщено на сайті МОН. Надати зауваження та пропозиції до проєкту можна до 17 травня 2021 року.

Схвалення Урядом такої цільової програми передбачено Указом Президента України № 130/2021 “Про пріоритетні заходи розвитку професійної (професійно-технічної) освіти”.

“Розвиток профтехосвіти та підвищення престижу робітничих професій тривалий час здійснювалися в Україні за залишковим принципом. Як наслідок, управлінці формували хибне розуміння ролі кваліфікованих робітників, які насправді  є рушійною силою економічного зміцнення країни та благополуччя громадян. Сьогодні питання професійної освіти МОН визначає як одне із ключових своїх завдань.  Також ця сфера має значну підтримку з боку Президента України та КМУ. А тому, впевнений, що галузь нарешті отримає давно потрібні їй модернізовані законодавчі акти, концепції розвитку і потрібні для реформування кошти”, – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

У проєкті наведено стислий аналіз наявних проблем сучасної професійної освіти в Україні. Серед них – недостатня співпраця закладів зі стейкхолдерами сфери, застарілі програми для підвищення кваліфікації педагогів, брак інформації про стан ринку праці тощо. Водночас визначено перелік вже наявних позитивних результатів. Наприклад практика створення навчально-практичних центрів, розроблення стандартів на компетентнісній основі, проведення конкурсів професійної майстерності, зокрема “WorldSkills Ukraine”.

Програма передбачає, що для цілісної модернізації профосвіти необхідно:

  • запровадити нову децентралізовану модель управління та фінансування закладів, орієнтованої на результати;
  • осучаснити зміст і підвищити якість такої освіти;
  • передбачити стимули для розвитку партнерства у сфері;
  • вжити заходів з популяризації профосвіти.

Проєктом документа також передбачений чіткий та вимірюваний результат від виконання цих завдань. Зокрема, управління та фінансування всіх профільних закладів має перейти на регіональний рівень. Водночас профтехи отримають більшу автономію у прийнятті рішень, стимули для власної навчально-виробничої діяльності шляхом використання податкових пільг.

Програма передбачає перегляд нинішнього фінансування профосвіти та збільшення його обсягів. Йдеться про:

  • підвищення стипендій учнів закладів профосвіти до розміру стипендій студентів закладів фахової передвищої освіти. Нині учні отримують 490 гривень на місяць, тоді як студенти коледжів та технікумів – близько 900 гривень;
  • підвищення зарплат педагогів закладів;
  • розроблення методики розрахунку вартості підготовки учнів за професіями з урахуванням їх складності;
  • запровадження субвенції на оновлення гуртожитків та спортмайданчиків, створення інклюзивного освітнього середовища у профтехах.

Для покращення якості профосвіти планується прискорити процедуру затвердження стандартів на компетентнісній основі, а також створити нові навчальні матеріали, зокрема електронні, відповідно до оновлених стандартів.

Виконання програми триватиме впродовж 2022-2027 років.

Нагадаємо, що МОН провело серію вебінарів щодо міжнародного співробітництва у профосвіті.

Пресцентр МОН

 


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram