Дошкільна освіта є важливим етапом для цілісного розвитку дитини. У сучасному світі, де швидкі зміни та технологічний прогрес стають нормою, важливість раннього навчання та виховання зростає як ніколи.
Період дошкілля дуже важливий для дитини, бо всі уміння, таланти, інтелектуальні здібності, обдарованість, емоції людини беруть початок саме звідти, з дитинства.
1 вересня відкрили свої двері для малечі 516 закладів дошкільної освіти, із яких 3 – приватні, які охопили дошкільною освітою 30612 вихованців, із них 619 – з числа внутрішньо переміщених.
Пріоритетними напрямками дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік залишаються безпечність освітнього середовища, забезпечення доступності та якості освіти для всіх дітей, незалежно від їхнього місця проживання чи соціального статусу.
В області організовано освітній процес на засадах інтегрованого, діяльнісного, компетентнісного підходів у різних формах (очна, дистанційна, змішана, соціально-педагогічний патронат) з використанням ІКТ, різних інформаційних ресурсів, платформ.
Заклади області долучилися до упровадження навчального курсу «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», що дало поштовх до розроблення нових моделей ефективної партнерської взаємодії між учасниками освітнього процесу. Дотримуючись основних принципів сталого розвитку в роботі з дітьми, вдалося сформувати основи екологічної, соціальної, економічної компетентності та виробити у вихованців сталий стиль життя.
Невід’ємною складовою освітнього процесу в дошкільних закладах є створення умов для розвитку творчого мислення, дослідницько-пошукової діяльності дітей, винахідництва, щоб діти відчули себе захисниками природи, дизайнерами, програмістами, майстрами технічних машин тощо. Реалізацію усіх цих умов забезпечує STRIM-освіта. Унікальним осередком з розвитку інженерного мислення та програмування є «Роботошкола».
Заклади територіальних громад беруть активну участь у Всеукраїнському проєкті «Наш успіх разом з Mr.Leader»: визнання та підтримка кращих практик у дошкільній освіті», який сприяє підвищенню професійного рівня педагогів та створенню позитивного іміджу дошкільної освіти у суспільстві.
Для дітей з особливими освітніми потребами розширився спектр упровадження ефективних інноваційних технологій для покращення корекційно-розвиткової роботи: ерготерапія, кінезототерапія, каністерапія, імаготерапія, нейрогімнастика, біоенергопластика.
Вихователі особливу увагу приділяють збереженню фізичного та психічного здоров’я дошкільників, забезпеченню гармонійному розвитку майбутнього покоління. Педагогами-дошкільниками нашої області розроблено добірку сучасної ігротерапії – вправи з використанням «ґудзикового басейну», «килимків гарного настрою», «одноразових рукавичок» та інші. Такі ігри допомагають дошкільникам заспокоїтись, відпустити негативні переживання, сприяють подоланню наслідків психологічних травм, спричинених війною.
Одним із пріоритетних завдань педагогічних колективів області є формування у вихованців навичок безпечної поведінки. З цією метою в області систематично проводиться робота з організації безпеки життєдіяльності дітей, підсумком якої є проведення Днів Здоров’я (щомісяця) та Тижнів безпеки життєдіяльності.
У закладах дошкільної освіти області розпочато роботу із створення груп безпеки, метою яких є формування у вихованців потреби дотримуватися норм здорового способу життя, свідомо виконувати правила безпеки життєдіяльності та освоєння прийомів дій у небезпечних та надзвичайних ситуаціях природного, техногенного та соціального характеру.
Дитсадок починається з дитячих голосів і дитячого сміху, а вихователі – люди надзвичайної професії. Мабуть, жодна інша професія не вимагає від людини справжнього терпіння, працьовитості і фанатичної відданості. Адже малята приходять у заклад зовсім маленькими і безпомічними, а тому вихователі повинні вміти проживати дитинство з кожною дитиною і бачити світ її очима.
Війна принесла нові, небачені раніше виклики, які щоденно доводиться долати педагогам, демонструючи неймовірну стійкість, креативність та відданість своїй справі. Вони стають справжніми героями для наших дітей, допомагаючи їм зберегти відчуття безпеки в цей неспокійний час. Саме вихователь створює сприятливу атмосферу для навчання, а його емоційна підтримка вихователя формує довіру і самооцінку дитини.
Висловлюємо Вам сердечну вдячність за невтомну працю, за великий талант і покликання сіяти мудрість і знання, за любов до дітей.
Професія всіх працівників дошкільних закладів вимагає глибокої самовіддачі, величезного терпіння і нескінченної любові до своєї справи. Дитячий садок для малюків не дарма вважають першою школою життя, це фундамент, який закладається з самого дитинства та служить основою в подальшому житті.
Бажаємо Вам міцного здоров’я, творчого вогнику, щедрості серця, здійснення найзаповітніших мрій.