Запуск Туринського процесу 2018-2020 в Україні

25.03.2019

Впродовж 21-22 березня 2019 року в Києві проходив Всеукраїнський семінар  «Запуск Туринського процесу в Україні» під головуванням Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич. В обговоренні питання запуску п’ятого етапу Туринського процесу в Україні взяли участь Штефан Шльонінг –  Представник Європейського Союзу в Україні та Чезаре Онестіні – директор Європейського Фонду Освіти.

Рівненщину на заході представляли Петро Коржевський – заступник начальника управління-начальник відділу професійно-технічної та вищої освіти, Валентина Бондарчук – директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Рівненській області.

«Ми розглядаємо Туринський процес як можливість отримати релевантні дані про стан системи професійної освіти в Україні, аби потім базувати реформу та подальшу політику у цій сфері на конкретних свідченнях. І це стосується усього – від зміни системи управління до формування регіонального замовлення. Тому ми маємо адаптувати цей збір та аналіз даних під ті виклики, що ми сьогодні бачимо перед собою в контексті трансформації системи профосвіти. Ми маємо зануритися і краще зрозуміти саме ті сфери, які найбільше сьогодні потребують змін», – зазначила у своєму виступі Лілія Гриневич.

Туринський процес – це інтерактивний інструмент аналізу політики в галузі професійної освіти на основі фактичних даних. Країни-учасниці у ньому мають керівну роль як у процесі аналізу, так і підготовці звіту, залучення зацікавлених сторін тощо. Тобто адаптувати процес збору даних до потреб та викликів країни – це зобов’язання усіх учасників процесу. Саме аналізу стратегії та її впливу на розвиток системи професійної освіти і навчання була присвячена практична частина семінару. Своє бачення формування нової стратегії розвитку системи професійної освіти, кращі практики функціонування системи професійної (професійно-технічної) освіти області представив Петро Коржевський на засіданні робочих груп.

Довідково:

Україна як член Європейського фонду освіти бере участь у Туринському процесі з 2010 року – з моменту його започаткування.

У межах процесу система професійної (професійно-технічної) освіти країни аналізується за критеріями зовнішньої (розв’язання задач у галузі демографії, економіки, ринку праці, задоволення соціальних потреб) і внутрішньої ефективності (якості початкової й неперервної професійної освіти в аспектах відповідності професійних стандартів, належного забезпечення матеріально-технічної бази, кадровим потенціалом, ефективного управління і фінансування).

У 2016 році в межах Туринського процесу вперше звіти підготували всі регіони України. Аналіз професійно-технічної освіти здійснювався за 2014-2015 роки. На жаль, ці звіти важко було використати для прийняття рішень, оскільки це був «навчальний» етап для регіонів і звіти не були належним чином сформовані. Саме тому зараз починається новий етап дослідження, який має показати вищу якість Туринського процесу в Україні.

(За матеріалами сайту Міністерства освіти і науки України)