Як надаватимуть освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами у цьому навчальному році

07.09.2020

Особливості навчання осіб з особливими освітніми потребами у 2020/2021 навчальному році, організаційні засади роботи інклюзивно-ресурсних центрів та інші питання обговорили під час відеоконференції представники управління освіти і науки Рівненської ОДА та ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти РОІППО з відповідальними за організацію інклюзивного навчання в області та директорами ІРЦ.

У нараді взяв участь начальник управління освіти і науки Рівненської ОДА Петро Коржевський. Посадовець наголосив на тому, що найважливішим є здоров’я дитини та закликав учасників наради до тісного діалогу та співпраці для створення безпечних та сприятливих умов для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

За сприятливої епідеміологічної ситуації у населених пунктах із «зеленим», «жовтим» та «помаранчевим» рівнями епідемічної небезпеки інклюзивно-ресурсні центри продовжують надавати послуги у звичайному режимі. Як повідомила завiдувачка сектора iнклюзивної освiти управління освіти і науки облдержадміністрації Юлія Ковальчук, на територіях із «червоним» рівнем ІРЦ працюють шляхом використання дистанційних технологій, проведення комплексної оцінки розвитку дитини, надання очних корекційно-розвиткових послуг не здійснюється. Працювати інклюзивно-ресурсні центри мають із дотриманням усіх протиепідеміологічних вимог.

У школах інклюзивні або спеціальні класи утворюються на підставі заяви батьків дитини з особливими освітніми потребами та висновку ІРЦ.  Для забезпечення особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в такому класі вводять посаду асистента вчителя.

Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо функцій і обов’язків асистента вчителя та асистента учня (дитини). На посаду асистента вчителя керівник закладу освіти призначає особу, що має педагогічну освіту. Водночас асистент учня (дитини) не є педагогічним працівником, він супроводжує учня і не втручається в освітній процес. Ним може бути один із батьків, уповноважена ними особа або соціальний працівник.

Для отримання послуги супроводу під час інклюзивного навчання батьки або законні представники дитини з особливими освітніми потребами можуть звернутись в установи соціального захисту населення.