Визначено пріоритетні сфери економіки та професії у розвитку профосвіти Рівненщини

17.06.2020

У межах програми EU4Skills під час онлайн-інтерв’ю експерти та управлінці проаналізували пріоритетні сектори Рівненщини, Стратегію регіонального розвитку, тенденції економічного зростання та нові, пріоритетні професії області.

У підсумку визначили ключові сфери економіки та професій у розвитку професійної освіти Рівненської області.

Нагадаємо, Програма «U4Skills: кращі навички для сучасної України» – це спільна програма ЄС та Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії для підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні. Рівненська область увійшла до семи пілотних регіонів, що в межах проєкту матимуть можливість побудувати сучасні центри професійної досконалості.

Долучилися до онлайн-обговорення експерти та управлінці, зокрема, заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський, заступник голови Рівненської ОДА Сергій Гемберг та в.о. начальника обласного управління освіти і науки Олександр Набочук.

«Професійна освіта має бути на крок попереду часу, щоб гідно відповідати викликам бізнесу. Нашою метою є надання можливості дітям будувати власну ефективну освітню траєкторію та  здобувати якісну профосвіту», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Петро  Коржевський.

 Учасники наради обговорили ключові сфери економіки та інвестиційний клімат Рівненщини. Як розповів заступник голови Рівненської облдержадміністрації Сергій Гемберг, пріоритетними сферами смарт-спеціалізації області є деревообробна та меблева промисловість, виробництво продуктів харчування та поглиблена переробка сільськогосподарської продукції, високотехнологічне органічне сільське господарство, ягідництво та садівництво, логістика, а також ІТ- сектор.

Експерти відзначили вагому роль розвитку закладів профосвіти у забезпеченні поточних та потенційних потреб ринку праці Рівненщини.

«Сьогодні ми формуємо сучасне освітнє середовище, де зміст навчання має включати в себе і новітнє обладнання, і сучасні методики, і професійних, мотивованих майстрів. Це дає нам можливості вдосконалення процесу підготовки кваліфікованих робітників, змогу не лише адаптуватися до сучасних вимог, але і  працювати на випередження», – розповів в. о. начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації Олександр Набочук.

У підсумку учасники онлайн-наради визначили пріоритетні у розвитку професійної освіти області сектори економіки та професії відповідно до Стратегії розвитку Рівненської області.

  • У харчовій промисловості ключовими було визначено професії кухаря, кондитера, офіціанта, бармена, баристи, пекаря, майстра ресторанного обслуговування.
  • У сфері будівництва найвагоміше місце посідають монтажники гіпсокартонних конструкцій, систем утеплення будівель і споруд, а також будівельні монтажники, опоряджувальники та електрослюсарі, монтажники санітарно-технічних систем устаткування, слюсарі із складання металевих конструкцій.
  • Першість у сфері автомобільної справи та логістики за слюсарями-ремонтниками, електромонтерами з ремонту та обслуговування електроустаткування, майстрами діагностики електронного устаткування транспортних засобів, транспортними логістами, операторами автоматизованих транспортних мереж, слюсарями-електриками з ремонту електроустаткування, водіями транспортних засобів, рихтувальниками кузовів, слюсарями з ремонту колісних транспортних засобів.