Стратегія Туринського процесу

10.12.2018

Європейський фонд підготовки кадрів (ЄФТ) розпочав п’ятий раунд Туринського процесу, який відкрили 5-6 грудня 2018 року.

Туринський процес, вперше був проведений в 2010-2011 роках і являє собою засновану на фактичних даних оцінку і аналіз проблем розвитку людського капіталу, з якими стикається кожна з сусідніх з ЄС країн, і заходів у відповідь на них.

Делегації з 27 країн-партнерів зібралися в Турині, щоб підвести підсумки останніх подій в Туринському процесі і обговорити його реалізацію впродовж наступних 2018-2020 років.

Відкриваючи нараду директор ЄФТ Чезаре Онестіні сказав: «Я бачив розвиток Туринського процесу в якості важливого інструменту співпраці… Освіта та навчання − це ключ до відносин країн-партнерів з ЄС, а Туринський процес забезпечує взаєморозуміння потреб програми і реформи в системах ПОО».

Аналізи розвитку систем професійної освіти країн на національному і регіональному рівні, отримані в результаті минулих раундів Туринського процесу, знайшли широке застосування, включаючи політичний діалог, міжвідомчу співпрацю, розробку і моніторинг політики і стратегії, розробку проектів і програм, співпрацю донорів і спільне програмування дій.

«Я є користувачем, а не продюсером звітів Туринського процесу, − сказав Ромен Боітар з Представництва ЄС в Чорногорії, − у жодному іншому секторі немає такого логічного і зрозумілого матеріалу, яким можна було б привернути увагу донорів. Коли я ділюся документами Туринського процесу на донорських платформах, то люди вражені структурою, точністю і регулярністю доказової бази».

Країни-партнери ЄФТ все більше цінують Туринський процес як інструмент управління розвитком систем професійної освіти, навчання і розвитку навичок.

«Ми були одними з піонерів Туринського процесу в 2010 році, − сказала Вікторія Карбишева, національний координатор Туринського процесу по Україні та заступник директора департаменту ПО Міністерства освіти і науки України та додала, що у майбутньому наша мета − продемонструвати важливість якості звітів. Це не звіти, а просто важливий інструмент для національного і регіонального планування та розвитку, особливо в умовах децентралізації управління системою ППО».

Україна є однією з чотирьох країн, що є сусідами з ЄС, які реалізують Туринський процес на регіональному та національному рівнях.

Нові можливості Torino Process 5.0 спрямовані на: розвиток людського капіталу, включаючи всі рівні освіти, а не тільки професійну освіту і навчання; підвищену увагу до важливих для політики висновків; і більш відкрита і гнучка структура аналізу і звітності.

Важливим новим аспектом є те, що національний звіт кожної країни буде доповнений короткою і аналітичною зовнішньою оцінкою, проведеною ЄФТ.

«Не існує єдиного рішення, яке можна було б перенести в кожну країну, − зауважив директор ЄФТ Чезаре Онестіні, − але, обмінюючись досвідом один з одним і вивчаючи його, ми можемо знайти як працюють рішення. Саме тому ми спираємося на успіх існуючого Туринського процесу та віримо у формат і впровадження інновацій, які створять нову стратегічну орієнтацію, щоб допомогти нашим країнам-партнерам максимально використовувати можливості і завдання майбутнього розвитку».

П’ятий раунд Туринського процесу буде проведено в 2018-20 роках, а результати будуть представлені на міжнародній конференції в 2021 році.

Від Рівненської області в Туринському процесі взяв участь Петро Коржевський – заступник начальника – начальник відділу професійно-технічної та вищої освіти, який, у рамках даної зустрічі, презентував досвід регіонального рівня Туринського процесу.

Джерело