Реформування освіти у позитивній динаміці

28.11.2018

Відбулася рада регіональнго розвитку Рівненщини, ініційована очільником області Олексійом Муляренком. Дискутували на тему децентралізації, медицини, освіти та національної ідентичності.

Освітяни області ділилися унікальним досвідом у трьох напрямках: Нова українська школа, Новий освітній простір та впровадження інклюзивної освіти.

«Нещодавно довелось чути звинувачення на адресу МОН України, щодо надмірного наповнення нової школи грою. «Коли ж учитись?», – кажуть скептики. Але хіба не в такій звичній для малого школяра грі він найкраще пізнає світ? А ми вже реально спостерігаємо, як наші другокласники критично та творчо мислять, вдумливо читають та розв’язують проблеми», – зауважує заступник директора Великоомелянського НВК Алла Молчанець, освітнього закладу, який пілотував новий стандарт.

Звісно, Нова українська школа не може існувати без відповідного сучасного середовища. На прикладі Горбаківського НВК директор Галина Савонік розкрила секрети впровадження такого креативного, безбар’єрного, вільного освітнього простору, який сприяє творчому розвитку та мотивації учнів до навчання.

«Ми відмовилися від традиційних, типових стендів, які є майже у кожному закладі освіти, а натомість створили свій   неповторний простір, перетворивши сірі сходи, довгі коридори з білими стінами, безликі класні кімнати, холи в оригінальні, наповнені яскравими барвами та цікавим змістом приміщення.  Цей простір багатогранний. Він не лише художньо – естетичний, а й навчальний (піднімаючись сходинками можна повторити таблицю множення, англійський алфавіт), пізнавальний, творчий, і,  головне, цікавий для дітей», – зазначила Галина Степанівна.

Не менш вражаючим став виступ директора Сарненського інклюзивно-ресурсного центру Людмили Свінціонік. Центр, який запрацював найпершим в області, рішення про створення якого було прийняте ще у грудні 2017 року.

«Інклюзивно-ресурсний центр  покликаний допомагати дітям отримати якісну освіту та жити повноцінним суспільним життям. І саме фахівці ІРЦ  працюють  за новими, більш прогресивними та якісними підходами до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Адже завдання ІРЦ – забезпечити системний кваліфікований супровід дитини з ООП впродовж всього навчання», – резюмувала директор центру.

У підсумку, всі виступаючі визнали, що повноцінною освіта є тоді, коли створений сучасний простір, впроваджена інклюзія та кардинально змінена філософія навчання.