Основні тези децентралізації в освіті

25.04.2018

24 квітня під головуванням Віце-прем’єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадія Зубка відбулася селекторна нарада щодо реформування освіти в умовах децентралізації. У заході взяли участь Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та регіональні представники влади.

«У нас сьогодні 504 опорні школи, до яких приєднані 970 філій. Якщо порівняти, коли ми починали, то в 2016 році їх було 137. За півтора року – це є нормальний темп. Освіта – найкращий приклад децентралізації», – про це під час селекторної наради заявив Геннадій Зубко.

Обговорили впровадження спільного проекту створення нового освітнього простору в школах України. Віце-прем’єр зазначив, що вже подано 115 проектів НОП, а 60 вже реалізовано, серед них 43 школи. Новий освітній простір і Нова українська школа повинні іти в ногу, змінювати інфраструктуру і менталітет. Серед лідерів впровадження НОП і Рівненщина.

На Нову українську школу Рівненщина отримала 58 мільйонів гривень.

«Уряд виділяє сьогодні гарні інвестиції на реалізацію освітньої реформи. Виділено кошти на обладнання, матеріали, навчання вчителів та інклюзію. Дуже вас прошу освоїти усі ці кошти вчасно», – звернулась до присутніх Лілія Гриневич, та додала, що незабаром планується виставка, де можна буде ознайомитися із обладнанням, зокрема з мобільними одномісними партами.

Нагадаємо, що Постановою № 237 від 04.04.2018р. КМУ визначено обсяг субвенції місцевим бюджетам на Нову українську школу. Рівненщина отримала 40 726,7 тисяч гривень на оснащення та 17 451,5 тисяч на підготовку тренерів-педагогів. Кошти будуть розподілені на сесії обласної ради. Зауважимо, що НУШ фінансуватиметься із двох бюджетів: для міст обласного значення 70 на 30 %, для ОТГ і районів 90 на 10 %, де менший відсоток повинні додати на місцях.

Також, Міністр освіти запевнила, що усі перші класи Нової української школи безкоштовно отримають набори Lego: по 2 типи наборів у 6 цеглинок. Поставка планується вже у червні.

«Для України інклюзивна освіта є педагогічною інновацією і в той же час вимогою часу. Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні. Інклюзія –  ліквідація соціальної ізольованості»,­– зауважила Лілія Гриневич.

Довідково: на Рівненщині функціонує 20 опорних шкіл із 49 філіями. Прийнято 6 рішень про створення інклюзивно-ресурсних центрів, до кінця 2019 року планується ще 35. У 175 школах організоване інклюзивне навчання, загальна охопленість – 405 учнів. Впроваджено Новий освітній простір у школах с.Горбаків, с.Пісків, с.Корнин, м.Острог, м. Рівне у ДНЗ с. Обарів та інших.