Коледжі та заклади профтехосвіти Рівненщини стануть конкурентами

21.12.2019

Про зміни, на які чекає галузь, йшлося під час зустрічі заступника Міністра освіти і науки України Єгора Стадного з керівництвом Рівненської ОДА та представниками закладів фахової передвищої освіти.

Учасників заходу також привітав перший заступник голови Рівненської ОДА Сергій Подолін, побажавши успіхів його учасникам, передав вітання від голови ОДА Віталія Коваля.

Систему професійної освіти трансформують. Так, на сьогодні гостро стоїть питання передачі з державної у комунальну власність вищих навчальних закладів державної форми власності, що мають статус окремих юридичних осіб, та фінансуються з обласного бюджету. На Рівненщині таких є три – державний вищий навчальний заклад «Рівненський коледж економіки та бізнесу», Мирогощанський аграрний коледж, Млинівський державний технолого-економічний коледж.

Заступник Міністра доручив закладам спільно з управлінням освіти і науки Рівненської ОДА готувати пакет документів для підготовки відповідного рішення Кабміну України.

Також Єгор Стадний повідомив, що МОН зараз напрацьовує проєкт закону, який буде встановлювати засади функціонування  закладів професійної (професійно-технічної) освіти та закладів  фахової передвищої освіти, які будуть об’єднані в одну систему професійної освіти.

«Буде забезпечена паритетність у кожному питанні – пільг, гуртожитків, результатів оцінювання, термінів ЗНО, стипендій, вступної кампанії тощо. Разом з тим, ми це робимо, щоб була конкуренція серед закладів, в якій виграє сильніший», – наголосив Єгор Стадний.

Урядовець наголошує, що головною проблемою частини коледжів є те, що довгий час деякі заклади працювали не на випуск фахівця на ринок праці, а на те, щоб цей випускник ішов навчатися на бакалавра. «Головна мета – якість освіти та зв’язок з ринком праці. Тому тим закладам, які сконцентровані на цьому – немає про що переживати», – резюмував заступник Міністра.

У межах заходу представники закладів фахової передвищої освіти змогли поставити заступнику Міністра запитання, які найбільше їх турбували.