Ізраїльські фахівці проводитимуь семінари з інклюзивного навчання

08.08.2018

Наприкінці жовтня ізраїльські фахівці проведуть низку семінарів з інклюзивного навчання для українських освітян. Про це повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.

Упродовж двох тижнів будуть організовані дводенні лекції та практичні семінари, орієнтованими містами навчання будуть Київ, Львів, Одеса, Запоріжжя. На них будуть запрошені керівники інклюзивно-ресурсних центрів, директори шкіл та вчителі.

«Ізраїльська система інклюзивної освіти має багато особливостей, які б корисно було запозичити Україні. Для мене це стало очевидним після поїздки до Ізраїлю за програмою MASHAV. Ми були надзвичайно вражені тим, як там проходить інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство, і раді, що наші партнери погодилися допомогти українським вчителям на шляху до інклюзії», – розповіла очільниця директорату.

Зокрема, Лариса Самсонова відзначила низку цікавих системних речей, що притаманні саме системі інклюзивної освіти Ізраїлю.

Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.

Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.

В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки  на 40%  такі центри фінансуються державою – це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства.   В одному з них, в центрі Шалва,  є програма раннього втручання, інклюзивний садок, профорієнтаційний коледж, а також ресторан, де працюють люди з інвалідністю.

Кожен учень раз на тиждень може залишитися у закладі на ночівлю, раз на місяць – на вихідні. Таким чином, це сприяє ще кращій соціалізації дітей, а їхні батьки мають змогу відпочити.