Як змінюється українська школа: тестуємо Рівненщину

07.11.2017

Уже два місяці 100 шкіл України (по два класи в кожній) пілотують проект «Нова українська школа» у перших класах. Наступного року Стандарт запрацює по всій країні і вчителям доведеться вчити дітей по-новому.

На Рівненщині до пілоту долучились Рівненська ЗОШ №18, Рокитнівська ЗОШ №3, Дубенська ЗОШ №1 та Великоомелянський НВК Рівненського району.

Сьогодні мова йтиме про Дубенську ЗОШ №1. Подивимось яких змін слід чекати наступного року.

«Ідеальна тиша на уроках відходить у минуле. Головне завдання нової школи – правильно організувати спілкування, адаптувати дитину до життя» , ‒ пояснює директор Дубенської загальноосвітньої школи №1 Вікторія Дмитрієва.

Кожен тиждень у пілотних класах – тематичний. Вчителі, які ведуть перші класи, мають свободу переставляти теми місцями, визначати, скільки часу потрібно на вивчення кожної. Але в цій свободі, зізнаються, їм буває складно.

Більшість уроків у цих перших класах ‒ інтегровані. Це означає, що одну тему діти вивчають з перспективи різних предметів. Урок математики може проходити на вулиці: одні рахують листочки, а інші каштани. Якщо діти втомилися, можуть бути перерви посеред уроку.

«У нас немає підручників. Звичайно в Міносвіти підготували зразки уроків, однак вчителям доводиться орієнтуватися на рівень  знань своїх учнів і робити власні розробки уроків, враховуючи все, навіть погоду. Нам дають тему «Техніка, яка допомагає», а до цього нам потрібно інтегрувати математику, українську, читання, і все зробити так, аби дитина за допомогою дидактичних ігор пізнала, вивчила, і в її пам’яті щось залишилося. Тому щовечора ми підбираємо завдання, які передбачають індивідуальну і групову роботи. Це все має бути комбінованим, тому це досить складно, але творчо», –  каже про нюанси апробації розроблених уроків вчителька.

Аби навчання проходило цікавіше і по-новому донести матеріал адміністрація закладу закупила потрібне обладнання. Для таких класів придбали телевізор, копіювальну техніку, спеціальне обладнання, наочність, змінні стенди на стінах, меблі-трансформери.

Крім того, у класі з’явилися  зони з іграшками та наочністю. Зокрема, зона матеріалів, вчителя, настрою, тиші, мистецтва, досягнень, ігор, а стіни класу та коридору – додатковий простір для творчості.

«Найбільше їм подобається розповідати про себе, свої враження. Вони саме в такому віці, коли їм легше ділитися інформацією, ніж її сприймати. Дітям дуже подобається гра «Хто я?», де потрібно вгадати слово», – зауважила вчителька.

У стелажах кольорові кошики-шухлядки з кольоровими наліпками кожного учня,  де зберігається приладдя для занять: альбоми, кольоровий папір, клей тощо.

«По цій системі діти стали більш розкутими. Вони сміливіше висловлюються. Крім того, робота в групі виявляє лідерські якості, індивідуальні здібності учнів. А правила роботи в групах діти розробляють разом з учителем. Вчителі не вказують дитині на помилки, а виділяють, показують як правильно», – ділиться враженнями від апробації стандарту директор Вікторія Дмитрієва.

Батьки першокласників, з якими вдалося порозмовляти, відзначають, що поки їхні діти не завантажені і з радістю йдуть до школи.

«Дитина не боїться йти до школи. Тут оцінок та домашнього завдання немає. А також, немає важких наплічників. Немає зубріння. Немає нудного сидіння на одному місці. Немає маленьких  на перших партах, а високих на гальорках. Тут все по-іншому, по-домашньому. Нам подобається», – підсумувала  мама першокласника.

У матеріалі використана інформація із сайту НУШ

Додаткову інформацію можна знайти на ТРК «Дубно»

Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes