Як у школах вчитимуть по-новому

30.10.2017

На початку навчального дня діти сідають колом. Хвилин 10 вони невимушено спілкуються, грають в ігри, співають пісні, обговорюють, чим займатимуться далі.

Більшість їхніх уроків – інтегровані. Тобто кілька годин щодня учні не мають чіткого поділу на предмети, а всебічно розглядають якусь певну тему, занурюються в неї, заодно навчаючись читати, рахувати, малювати, мислити, робити творчі проекти. Парти в класі стоять не рядами, а об’єднані по 4 або по 6, бо більшість завдань діти виконують в групах.

На уроках вони слухають музику та звуки природи, дивляться відео, читають книжки за власним вибором, виконують фізичні вправи, сидять на підлозі, на перерві грають у рухливі ігри надворі.

Це не Фінляндія й не США, це навіть не альтернативна й не приватна школа. Це українська реальність. Реальність, яку зустріли на Рівненщині, у Великоомелянському НВК «Школа-гімназія». А все тому, що цей навчальний заклад пілотує проект «нова українська школа».

«Може скластися враження, що діти взагалі не будуть вчити математику, мову, а будуть тільки гратися. Це не так. Звісно, ядро знань залишиться. Воно просто буде виокремлене і почищене від непотрібної і другорядної інформації, яка, якщо ти не є фахівцем, тобі не знадобиться. Все буде покладено на практичну площину», – зауважила директор Великоомелянського НВК Алла Чекулаєва.

Влітку вчителі пілотних класів проходили навчання за новими методиками, які відтепер будуть застосовуватися в початковій школі. Учителі-першопрохідці детально розбирали новий стандарт, вчилися проводити інтегровані уроки, планували тематичні тижні, застосовувати стратегії розвитку критичного мислення, навчалися основ нейропсихології тощо.

«Вчителям дали свободу – міняти теми місцями, можливість виділити більше часу на вивчення тої чи іншої теми, самим вигадати приклади, користуватися різними матеріалами. Вчителі початкових класів викладають майже всі предмети, і їм зручно поєднання предметів, вони можуть розкрити тему з різних боків. А тема, до речі, вивчається тиждень”, – говорить директор школи-пілоту.

«Новим стандартом педагоги задоволені. А батьки ще більше. Бо діти не носять важкі портфелі, не сидять над зошитами, а, просто і швидко виконують завдання вчительки дорогою зі школи», – говорить Алла Чекулаєва.

Насправді це лише початок аналізу, який зачепив тільки верхівку айсбергу. Але вже зараз оптимістичний в цілому проект нової української школи доводить, що вчитися можна граючись та без зубріння.

 

Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes