Рівненська делегація повертається з Польщі

18.05.2018

Добігає кінця навчальний тижневий візит 14 освітян Рівненщини до Свєнтокшиського воєводства Польщі.

Нагадаємо, що поїздка організована Програмою ULEAD з Європою / ULEAD with EuropeSolidarity Fund PL Kyiv та шведсько-українським проектом SALAR / SKL International / Support to Decentralization in Ukraine Project. Регіональна команда консультантів-тренерів працює під головуванням начальника управління освіти і науки РОДА Григорія Таргонського.

Рівненська делегація зустрілася із представниками управління міста Влощова, з керівництвом ґміни та відділом освіти. Обговорили політику комунікації з батьками, дітьми, вчителями під час оптимізації шкільної мережі. Відвідали комплекс шкіл #1 та ґмінну бібліотеку в м. Влощова.

«Приємно, що в членів делегації вже є багато ідей, які можна реалізувати в Україні. На рівні закладу освіти, ОТГ спробувати «удосконалити» інструкцію ведення ділової документації в школі», − ділиться враженнями начальник управління освіти Рівненщини Григорій Таргонський.

Українські освітяни також відвідали комплекс державних шкіл у с. Бачковіце, центр спеціальних шкіл у с. Неменіце, психолого-педагогічну консультацію (ППК) у Опатові та Замок Крижтопор.

«ППК − це наші інклюзивно-ресурсні центри. У Польщі вони функціонують з 1972 року. Складно описати все, але відзначу головне − учасниками поїздки набуто неоціненний досвід у спектрі освітньої реформи, який незабаром буде реалізований на практиці у нашій області», − зауважив обласний очільник освіти.

Також учасники проекту ознайомилися із роботою непублічної початкової школи у с. Брус. Загальна кількість учнів − 46 осіб. У м. Єнджеюв зустрілися із бурмістром у громадському центрі спільних освітніх послуг. І на завершення − обласний музей у Піньчовьє − культурно-освітня співпраця, етнічні та релігійні питання в збереженні історичної спадщини.

«У непублічній початковій школі зарплата вчителів на 40% нижче ніж у інших школах. 1 кочегар, він же і робітник, і садівник… Приклад функціонування малокомплектної школи за рахунок громадської організації. Громадський центр спільних освітніх послуг − це ще один досвід надання сервісних послуг для освітніх закладів, на зразок господарських груп, лише на рівні громади. Надзвичайно багато корисної та практичної інформації», − підсумував на сторінці facebook Григорій Таргонський.

А ще, наші освітяни у День вишиванки долучилися до Всеукраїнської фотосесії.