МОН затвердило типову освітню програму для спеціальних шкіл

13.06.2018

Міністерство освіти і науки затвердило примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках.

Положення затвердили в наказі №609 від 8 черня, який опублікували на сайті МОН.

Відповідно до документа, персональний склад команди супроводу затверджує керівник закладу освіти своїм наказом.

Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ (інклюзивно-ресурсним центром – ред.) з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності”, – зазначено в положенні.

Склад команди супроводу визначатимуть з урахування потреб дитини. До її складу входять:

У закладі загальної середньої освіти

  • постійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистенти вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники дитини тощо;
  • залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

У дитсадках

  • постійні учасники: директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахування освітніх потреб дитини), вчитель-реабілітолог та батьки дитини тощо;
  • залучені фахівці: медпрацівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

Принципами роботи команди супроводу є повага до особливостей дитини, дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення її прав, командний підхід, активна співпраця з батьками (залучення їх до освітнього процесу та розробки індивідуальної програми розвитку), конфіденційність та дотримання етичних принципів, міжвідомча співпраця.

Завданнями команди супроводу є:

  • збір інформації про собливості дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;
  • визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
  • розробка ІПР;
  • надання методичної підтримки педагогам з організації інклюзивного навчання;
  • створення належних умов для інтеграції дітей;
  • консультації батьків щодо особливостей розвитку, навчання та виховання їхніх дітей;
  • проведення інформаційно-просвітницьої роботи у закладі освіти серед педагогів, батьків та дітей, щоб не допустити дискримінацію та порушення прав дітей з особливими освітніми потребами.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

За інформацією НУШ